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ALBUM REVIEW #5 – Stereocrown, Relaxing songs for your Cat

Loud, but subtle, Stereocrown will release their first EP Relaxing songs for your Cat at the end of February 2018.

Formed near Metz by the French countryside, Stereocrown’s effort and passion have had a (super)sonic result called Relaxing songs for your Cat. It’s pop, it’s bluesy, it’s punk, and most importantly, it always feels right. The kind of EP that is both pleasurable for the listener, and another reason for their parents to lose hope. Sounds like a promising debut, if you ask us.

Près de Metz s’est formé Stereocrown, un groupe dont la passion et les efforts ont aujourd’hui pour résultat Relaxing songs for your Cat, leur premier EP. C’est pop, bluesy, punk par essence, sans jamais décevoir ou sonner faux. Le genre d’EP qui est un plaisir pour l’auditeur et une raison de plus pour leurs parents de perdre espoir. En d’autres mots, une réussite.

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I’m Blue:

Marc: From the first song, Stereocrown show that they are not here to compromise. For a first release, the vocals are surprisingly expressive, and their sound is pleasantly confident already. No reason for them to hide in any case. Remember when all you could listen to were The Hives or The Vines? I’m Blue is class in the wild, fun in some distorted reality, and is a party leading you to sweet and authentic high school nostalgia.

On comprend assez facilement dès le premier titre que Stereocrown n’est pas là pour débattre. Pour une première sortie, le ton comme le son de la production sont incroyablement sûrs d’eux. Aucune raison de se cacher : dans la tradition des Vines ou des Hives, I’m Blue est à la fois classe et sauvage, fun dans une réalité distordue. Une invitation à la fête qui nous plonge dans une douce nostalgie lycéenne.

Jessica: This was a great start to the EP. The song is catchy, and will have you singing along that ‘you’re blue’, even if you are feeling anything but. As per Marc’s comment, I can definitely see a teenage Jessica dancing in her bedroom mirror to I’m Blue.

Un début idéal pour l’EP. Même les moins déprimés chanteront joyeusement qu’ils le sont, rien que pour se joindre à la fête. Comme le soulève Marc, une Jessica adolescente chanterait I’m Blue devant son miroir sans aucune gêne.

Rock ‘n’ Roll is Dead

M: Rock ‘n’ Roll is Dead is the kind of song giving you hope in outros. While touching storytelling captivates you for the first three quarters of the song, the last quarter presents a solid momentum. Special mention to the brilliant guitar works throughout the whole song. A comparison with Wavves would be too easy, but let’s mention them anyway, they both deserve it.

L’outro de Rock ‘n’ Roll is Dead ravira les fans d’outros, ainsi que ceux qui en sont déçus habituellement. Dès les premières secondes, le storytelling vous touche, et dans le dernier quart la récompense ultime envoie vos émotions dans l’espace. Le jeu de guitare est brillant, à tout moment. Une comparaison avec Wavves ? Volontiers. Tous deux le méritent amplement.

J: To be completely honest, this is not the type of song I would put on for my cat as nice background music; which isn’t necessarily a bad thing. This is the type of song I want to pay attention to while listening. It has complexity that keeps your attention, while throwing in some subtle vocal harmonies.

Pas vraiment la tasse de thé de mon chat quand il se prélasse, mais le secouer de temps en temps lui fait un grand bien. De plus, c’est exactement le genre de chanson que je ne peux pas rater. Son apparente complexité vous capte tandis les harmonies vocales vous caressent doucement.

 

The World is Singing

M: Once again, Stereocrown demonstrates that simplicity is the key. No need to try to impress the whole scene when you’re doing it your way. The World is Singing is sincere and humble, with special features (aka amazing bass lines). Paired with some inspired but straightforward drumming, they made our waists move from left to right, and from right to left.

Stereocrown a raison : la simplicité, c’est le bien. Pas besoin de vouloir en imposer quand on sait faire les choses. Sincère et humble à la fois, The World is Singing et ses lignes de basses mettent en valeur la frappe délicate du batteur, qui n’a d’ailleurs pas manqué de nous faire remuer de gauche à droite, puis de droite à gauche.

J: I am immediately adding this to my ‘Morning Routine’ playlist, as how I feel while listening to The World is Singing, is how I want to start off every day. No frills are needed to make this song a good one. The vocals flow well, while also creating a sense that everything in the world is okay.

Immanquablement, celle-ci est maintenant intégrée à ma playlist du matin. Pas besoin de fioritures, en l’écoutant le monde va bien et la voix procure une sensation de confort que je ne peux qu’apprécier.

 

Go to the Beach

M: Did you know? Rockabilly’s not dead. If you liked The Beach Boys’ Pet Sounds, you will be charmed by the bells (and here is our Museday on Brian Wilson in case you missed it). But don’t get us wrong, Go to the Beach is not trying to sound intellectual. Go to the Beach is not here to make you think. It’s here to make you feel. Isn’t that what our needs all about?

Est-ce encore un secret ? Le rockabilly est loin d’être mort. Si vous avez aimé Pet Sounds des Beach Boys, les cloches vous charmeront tant elles sonnent juste. Ne vous méprenez pas : pas d’intellectualisme outrancier ici, Go to the Beach ne s’adresse pas aux snobs. Go to the Beach s’adresse aux explorateurs en quête de sensations. N’est-ce pas tout ce dont on a besoin ?

J: Where was this song when I needed it during the Summer of 15’? Go to the Beach brings me back to Lake Michigan in July, when life had no worries, and the only thing on the agenda was to decide between white and red sangria. There was absolutely nothing about this song that I didn’t love. The harmonies were on point, and what I can tell most is that Stereocrown must have had a blast writing it.

Où était Go to the Beach durant mon été 2015 ? Go to the Beach me ramène au lac Michigan, quand la vie était sans soucis, quand le seul dilemme était celui du type de vin à intégrer avec ma sangria. Rien que je n’aime pas dans cette chanson. Les harmonies sonnent tellement bien, et on ne peut que ressentir le fun que Stereocrown a ressenti lors de leurs créations.

 

Stereocrown, Relaxing songs for your Cat, February 2018:

Pierre Dauphin (bass and vocals)

Paul Verdelet (guitar and vocals)

Julien Gaspers (guitar and vocals)

Alexandre Lukowski (drums and vocals)

Artwork by David Omhover

 

Reviewed by Jessica Vannette and Marc Louis-Boyard for Slow Culture.


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